tisdag 19 augusti 2008

Tack för allt

Jenny o Simon har varit här i över en vecka. Jenny är en av de mest underbaraste personer som går på denna jord. Hon hjälper mig så otroligt mycket. Vet inte hur jag någonsin ska kunna tacka henne,hon gör mig så glad. Och hon hjälper mig så mycket här hemma, så jag slipper göra allt själv. Min kropp pallar inte mycket just nu nämligen. Och det jenny hjälper mig med.. gör mig så otroligt tårögd.. börjar böla bara jag skriver detta. Simon ger också mycket glädje, hans energi ger en själv energi. Visst, han har ett humör utav dess like.. men jösses,han är bara 3 år.Det är bara att stå ut.
Har haft rejäla sammandragningar de senaste dagarna, fick sticka från jobbet igår, det var som om det smällde i magen på mig. Inte skönt alls... tror att det delvis beror på de senaste nätternas brist på sömn. Och som tur är har jag jenny som jag verkligen kan prata med om allt, sen det har jag ju min kurator med. Är inte där så jätte ofta, men det har ändå blivit en del under graviditeten. Har behövts, förutom de dagar/veckor som jenny o simon varit här. Mitt humör den senaste tiden.. jag beundrar verkligen dem i min närhet som står ut med mig.. jenny förstår mig något så otroligt.. åter igen: TACK FÖR ATT NI FINNS!! ÄLSKAR ER!!
Mina katter har börjat gå ut nu, med skorpan är det inte några som helst problem, hon älskar att vara ute. Men smulan.. ojojoj.. där kommer det ta tid innan hon vågar springa omkring.Mest ligger hon vid dörren och väntar på att någon ska öppna, så hon ska smita in. Så man måste hålla lite koll. Lättare att släppa ut dem nu när det inte tjatas så mycket om dem.
Föresten, det glömde jag skriva.Jenny o jag har börjat rejält inne i rummet som ska bli kontor i huset. Jag slipade,borstade och dammsög taket, medan jenny målade.Inte bra för mig att stå i dem ångorna. Åter igen:Tack jenny! Jag målade endast några enstaka plankor. Nu är det bara bjälkarna som ska målas bruna, tapetsering och sen spackling vid fönstret, och självklart ska lister dit.Har bestämt mig för att nu ska det rummet bli klart.Och det är innan min underbara pojk tittar ut.Jag älskar honom så otroligt mycket, och det har jag gjort sedan första gången jag kände honom röra sig inne i mig. Han ger mig styrkan att fortsätta med allt. Nej nu är det dags att kolla friidrott.Stefan Holm ska hoppa final. Heja SVERIGE!!

Inga kommentarer: