söndag 3 augusti 2008

Ledig från jobbet i helgen

Denna helg är jag ledig från axeltorp, och de har inte ringt in mig extra heller. Så det har blivit och fortfarande är en ledig helg hemma. Dock har jag itne varit direkt ledig, förutom det faktum att jag har kunnat sova så länge jag vill på morgonen.
Igår så sov jag enda till 11.15 tror jag det var eller strax efter. Sen var det igång och stryka all den tvätt jag inte hann stryka på fredag kvällen. Sen så hängde jag ut en maskin tvätt. Vi åkte in till svärmor en stund för att conny skulle klippa sig. Sen bjöd conny mig på McDonald's, tack älskling. Vi åkte hem för att äta och sen gjorde conny sig iordning för att han skulle ut med en/ett par kompisar. Jag har sagt åt honom att det är lika bra han passar på att gå ut nu när han har möjlighet, för sen i september/början av oktober måste han hålla sig nykter och hemme eller nära hemmet, för hände rdet något med mig så förlossningen sätter igång, måste han vara beredd och kunna köra in mig till förlossningen.
Jag körde först till bäckaskogs slott och hämtade hans kompis pelle, sen körde jag in dem till stan. De skulle sitta på artelleristen(eller hur det nu stavas) och dricka några pilsner. Jag körde hem och fortsatte med tvätt o grejor. Hann med 3 fulla maskiner, mest med lakan o handdukar o så. Brukar aldrig stryka sådant, men det har jag numera börjat med då det blir lite mjukare o så, och det måste vara mjuk sen när pojken kommer. Mellan maskinerna försökte jag få lite sömn, men det gick itne så bra då doris fick några j-kla ryck och började skälla typ en gång i halvtimmen. Hämtade conny o pelle mitt i natten, körde tillbaka pelle till bäckaskog och sen körde jag hem med conny.
Jag hade börjat få en sådan huvudvärk, så när vi kom hem var det typ bara att borsta tänderna och sen lägga sig. Nu idag har jag hängt ut de maskiner jag tävttade igår, satt igång en maskin tvätt med grejor till spjälsängen, så han får rent och självklart mjukt när han kommer. Tror den är klar nu föresten, så ska hänga upp den här inne då det ej finns plats på torkvindan ute, sen sätta igång ytterligare en maskin, sen ska jag ta och städa av här hemma,plus att det är massa disk som måste diskas.. ledig från jobbet från axeltorp men har jobba så det räcker o blir över här hemma... och får göra det själv med.

Inga kommentarer: