måndag 3 mars 2008

Helgen som gått

I torsdags gick jag bredvid på axelstorps vårdhem utanför everöd. Började 7 på morgonen, det var en lite omväxling för mig,har inte börjat så tidigt sen jag jobbade uppe i vadstena. Men det gick jätte bra. Kände ganska direkt att jag trivdes och redan framåt eftermiddagen fick jag ta lite eget ansvar, och det kändes väldigt tryggt på ett sett från min sida, liksom att de litade på mig så fort. Sen på torsdagefrermiddagen när jag hämtat Doris på dagis så hjälpte jag svärmor med att flytta lite grejor till hennes nya lägenhet, men innan hon o tina o jag satte igång ordentligt så drack vi lite kaffe tillsammans och pratade lite. Vi kämpade därefter på lite grann, det mesta hade vi redan tagit några dagar innan, men det var lite kvar,så det tog vi då i torsdags. Vilken otroligt fin lägenhet hon fått tag i, i den skulle jag med kunna tänka mig att bo.. om det bara hade varit ett rum till..Sen på kvällen var man ganska utslagen.. massa nytt att ta in efter bredvidgången,och kroppsligt trött efter att ha bärt massa kassar oc grejor vid flytten...


På fredagen gick jag bredvid igen. Kändes helt okej denna gången med.Fick reda på vad jag skulle tjäna 106,50 i timmen där, vilket jag känner är helt okej. Hel nöjd med det. Efter jag slutat vi 14tiden så hämtade jag Doris på dagis och åkte o lämna jord till svärmor och sen hem o plockade lite,diskade och busade med doris. Var väldigt trött denna kvällen med, men jag kollade på Let's Dance iallafall.Började dock efter det få huvudvärk,gick o la mig då jag började se dubbelt.


Lördagen ägnade jag åt att klättra lite i våra äppelträd... måste ju kapa dem lite nu innan blommningen. Men så började det regna, så det var bara att pallra sig in,dricka lite varmt te och slappa.


Igår så tog jag det väldigt lugnt,framåt kvällen så åkte jag in till Kalle o Fia. De fick en liten Melicia för en vecka sedan. De hade underbara Lias sedan tidigare. När jag kom fick jag mata lillflickan.Så otroligt liten! Hon var 51cm lång och vägde 3375gram när hon föddes. Så medan jag satt där o mata henne och busade samtidigt lite med Lias så bara kom en otrolig längtan över mig. Jag vill med ha barn! Otroligt härliga ungar. Man kan ju itne bli annat än anudsjuk på Kalle o Fia. Grattis vänner!!

Inga kommentarer: