söndag 16 mars 2008

Officiellt

Ja nu tänker jag göra detta officiellt,oavsett vad Conny tycker.
Jag är gravid, är enligt snurran hos barnmorskan är jag i vecka 11 nu. Jag verkligen längtar så det gör ont i kroppen, annat kan man säga vad Conny tycker.
Han vill verkligen inte ha barnet. Men gör jag abort är risken stor att jag kan bli steril. Det är en typ 70%chans om inte mer. Risken finns även att jag kan bli steril av denna graviditet om jag utvecklar en infektion. Eller om jag förlorar mycket blod under förlossningen, men då kommer jag iallafall ha detta barn.
Det syns en liten kula på min mage, är nog lätt så i o med att jag är så smal i övrigt. Sen är det ju det att både barnmorskan och jag tror att jag är längre gången än vad snurran visar.. men fram tills det att ultraljudet är så måste vi ha något att "grunda" gravditeten på,något att gå efter fram tills ultraljudet, när nu det blir. Men har jag räknat rätt blir det i månadsskiftet april/maj. Om inte barnmorskan kan få in mig tidigare,jag har ju lite utav en form av högriskgraviditet. Och då brukar det vara mer koll på en,och sen att det typ är första graviditeten med så brukar de med ha koll lite extra. Får se vart jag föde roch få gå på undersökningar, om det blir här i Kristanstad eller om det bli upp vid Vadstena(troligen Linköping eller Motala då). Har nämligen allvarliga tankar på att flytta nu. Av olika anledningar.

Inga kommentarer: