lördag 17 november 2007

En ledig helg

Äntligen en ledig helg när man bara ska vara hemma,och bara göra hemma sysslor. Visst sånt kan vara jobbigt men på något sett tycker jag ändå det är skönt.
Igår kom man i säng ganska sent.. tror det var runt 2tiden.Men somnade ganska så fort.Jag sov till typ 9 imorse,då gick jag upp o släppte ut doris,men gick sen o la mig igen,och sov till typ 11.20.Kom då på att det är väldigt skönt att sova...hihi..
Efter jag nu har ätit frukost,druckigt mitt morgon kaffe och kollat lite grejor på datorn,har jag tänk mig att jag ska stryka lite.. har en del tvätt nämligen.När allt det är gjort,och det kommer ta en bra stund, ska jag städa på övervåningen,plocka undan vid mitt skrivbord,slänga sånt som ska slängas och så..detta kommer nog ta hela helgen.. eller jag vet inte.. jag hoppas ju självklart att det blir klart idag. För då kan jag pussla lite tänkte jag.Var ett tag sedan jag gjorde det här hemma i lugn o ro. Men o andra sidan, jag har en hel del brodering kvar,bland annat på en julduk,och då det redan är 17november,alltdå snart första advent så kanske jag borde skynda på lite med den.... men men man måste ju ta en paus ibland med. Och då är det en skön omväxling,o till exempel pussla.Men men det märks hur det blir.. och hur lång tid det tar att stryka all tvätt...

Så min lediga hemma helg är lite planerat ändå,men vilket fall.. så kan man vara hemma.Ha det toppen!!

Inga kommentarer: