torsdag 21 maj 2009

Blixt o Dunder

Iförrgår så vaknade jag vid halv fyra av att det åskade rejält.Smällarna väckte Maximus med, men lyckades få honom att somna om.. 2 gånger iallafall. Men stackars Doris.. hon är så otroligt rädd för åska.. hon hyper ventrilerar och skakar.Hon ligger helst inne i badrummet där sätter vi på fläkten.. så åskan inte hörs lika väl.. iallafall vaknade jag av åskan, doris hoppade ner från sängen och sprang ner för trappan,stackars stackars Doris. Jag kunde verkligen inte somna om, så fort jag var nära kom det några fler smällar,så irriterande.. Igår blixtrade och åskade det ordentligt, precis innan man gick o la sig... jippi tänkte jag... men jag var så otroligt trött eftersom jag inte sovit bra på ett par nätter... åskan mojnade av till slut.. men maximus har vaknat flera gånger under natten.. och redan vid 5 imorse tyckte han att vi skulle gå upp... jag kommer däcka i säng inatt... man kan ge mig tusan på att oväder med blist o dunder, eller maximus,eller min HÖG snarkande sambo kommer att hålla mig vaken..

Idag vet jag itne säkert vad som händer.. blir nog relativt lugnt.Måste iallafall köpa mjukmat till Skorpan så jag kan avmaska henne inför vetrinär besöket på tisdag.

Kram

Inga kommentarer: