måndag 23 juni 2008

Sommarjobb

Jag har ju jobbat en del som många vet, men idag började mina sommarvikariat. Ska vara på samma ställe men ska vara vikarie för 3 olika. Nu får man prova på lite hur det är att vara kontaktman med.Känns bra det med. Trivs så otroligt bra på jobbet. Börjar bli lite tungt med magen nu med.. men det är bara att vänja sig.Blir inte lättare om man säger så.Men ska kämpa på så länge det går. Ska till barmmorskan på fredag, ska bli härligt att höra pojkens hjärtljud igen, de ska bröja med mer mätningar o så på fredag med, mer prover ska tas o allt. Men allt ordnar sig förhoppningsvis..
Nästa månad är det dags för glucosbelastningen, troligen får jag gå på någon mer kontroll innan det.
Nu är det bara några få saker som saknas till pojken.* Skötbord(av något slag) * Babysitter * Barnstol. Babysittern ska jag troligen köpa helt ny,kanske skötbordet med,blir kanske allt det nytt.. beror lite på hur kostnaden blir. Men det viktigaste har inte jag o conny diskuterat direkt.. och det är vad han ska heta. Men men det fixar sig nog det med.Vill verkligen ha ett namn redo innan han föds, visst sen när barnet kommer ut så kanske det inte alls passar, utan det är det ett anant gör.Men vill ändå liksom ha ett namn till den som sparkar och håller låda.

Håller på med min andra babyfilt nu, den blir bra. Ska brodera in namn(när det nu blir bestämt) och lite sånt på det. Det första täcket jag gjorde hade jag med tänkt göra så med, men inte kul ängre av olika anledningar. Så den ska vara i vagnen troligen och gå vidare till de andra barnen, om jag nu kan få fler barn efter detta.Förhoppningsvis kan jag det. Vill ju ha minst två, vill ha minst en av varje..

Nej nu ska jag ta och brodera lite.

Inga kommentarer: